Jak nie popełnić błędów w służbowym e-mailu?

To jest Wasze forum.
Możecie tu zadawać pytania i wymieniać informacje z innymi Użytkownikami naszego serwisu.
Pisanie tylko dla zarejestrowanych użytkowników!

Moderatorzy: extreme, saba79

Jak nie popełnić błędów w służbowym e-mailu?

Postprzez miconc1980 » Pn sty 23 2017, 09:52

Obecnie częstotliwość korespondencji poprzez pocztę elektroniczną zwiększyła się. Jest to bardzo wygodna forma komunikowania się. Dziennie wysyła się około 40 miliardów e-maili, które są obecnie główną formą komunikacji pisanej. Jako, że grzeczność, kultura osobista i dobre wychowanie nadal są cechami pożądanymi, nie tylko w kontaktach bezpośrednich, ale także w korespondencji, która w dzisiejszych czasach zdominowana jest przez pocztę elektroniczną ? warto znać zasady, które nią rządzą. Poprawne napisanie e-maila stawia nas w pozytywnym świetle, co jest wyjątkowo ważne podczas wysyłania aplikacji o pracę. Adresat (szczególnie jeśli nie znamy go osobiście) odbierze nas jako ludzi poważnych. Kompromitujący adres e-mail to nie jedyna sytuacja, w którym adres nadawcy może być problemem. CV z adresem nadawcy Koteczek@buziaczki.pl budzi uśmiech i nie skłania do szybkiej odpowiedzi. Niestety CV zawierające e-maile z pseudonimami i zdrobnieniami nie zachęcają do umówienia się z taką osobą na rozmowę kwalifikacyjną. Powitanie "Witam", "Dzień dobry", "Dobry wieczór" powinniśmy zastąpić ?Szanowny Panie', "Szanowna Pani" i rozgraniczyć przecinkiem od właściwej formy wypowiedzi. Jeżeli korespondujemy z kimś kilkukrotnie w ciągu jednego dnia, nie rozpoczynamy każdego e-maila od nagłówka, tylko od razu odpowiadamy na otrzymaną wiadomość. Każdą wiadomość podpisujemy imieniem i nazwiskiem. Podpis samym imieniem to sugestia, że chcemy przejść z adresatem na "Ty". Zgadzacie się z powyższymi zasadami czy raczej uważacie je za zbędne? A może dopiszecie własne sugestie?
miconc1980
 
Posty: 5
Dołączył(a): Pn sty 23 2017, 09:49
Lokalizacja: Seattle

Re: Jak nie popełnić błędów w służbowym e-mailu?

Postprzez ermlet6 » N mar 12 2017, 23:45

Chrome oferuje możliwość poprawiania błędów. Ja często z niej korzystam :P
ermlet6
 
Posty: 5
Dołączył(a): N mar 12 2017, 23:41

Re: Jak nie popełnić błędów w służbowym e-mailu?

Postprzez jkosok » Wt mar 14 2017, 12:57

Może nie do końca zbędne ale raczej już na tyle powszechne i podstawowe że każdy kto kiedykolwiek wysłał maila powinien o tym wiedzieć. Oczywiście wydaje mi się że nie są to sztywne zasady i jest od nich wiele odstępstw.
jkosok
 
Posty: 5
Dołączył(a): Wt mar 14 2017, 12:29


Powrót do Forum ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 43 gości